مزایای کامپیوتر برانسان و بالعکس

الف مزایای کامپیوتر نسبت به انسان :

1 – انسان فراموش کار است در حالی که کامپیوتر هرگز فراموش نمی کند .

2 – انسان به سختی می تواند با جزئیات مسائل رو به رو شود در حالی که کامپیوتر قادر است خود را به آخرین جزء غیر قابل تقسیم مسائل برساند .

3 – انسان در انجام محاسبات کند و درصد اشتباه او زیاد است اما کامپیوتر در این زمینه بسیار سریع و بدون اشتباه عمل می کند .

4 – انسان قادر است مقدار محدودی اطلاعات را به ذهن خویش بسپارد و بر اساس آن ها تصمیم اتخاذ می کند ، در صورتی که کامپیوتر قادر است بر اساس مقدار نسبتاً نامحدودی اطلاعات ، که در حافظه اش ضبط گردیده ، تصمیم بگیرد و در تصمیم گیری تمام جنبه های اطلاعات خویش را در نظر داشته باشد .

5 – انسان در مراجعه به محفوظات ذهن خویش ممکن است اشتباه کند در حالی که کامپیوتر در مراجعه به اطلاعاتی که در حافظه اش ذخیره شده است ، اشتباه نمی کند .

 

6 – انسان برای انجام محاسبات طولانی دارای ظرفیت محدودی است و بعد از مدتی خسته می شود ، در حالی که کامپیوتر هیچگاه در انجام محاسبات خسته نمی شود .

ب - مزایایی که انسان از کاربردکامپیوتربه دست می آورد :

 1 – اطمینان از دقت محاسبه .

2 – سرعت در محاسبات و ذخیره ی اطلاعات و دسترسی و بازیابی سریع به اطلاعات ذخیره شده .

3 – فضای کم جهت بایگانی .

4 – قدرت اتخاذ تصمیم بر اساس آخرین اطلاعات .

5 – آزاد ساختن نیروهای انسانی از انجام امور عملیاتی و کارهای یکنواخت و تمرکز این نیروها در کارهای مهمتر .

ج - مزایای انسان نسبت به کامپیوتر :

1 – انسان قادر به تفکر است و می تواند منشاً ابداعات ، اختراعات ، اکتشافات و نوآوری ها باشد .

2 – انسان قادر به مدیریت انعطاف پذیر است .

3 – انسان می تواند در مورد مسائل و پدیده های نو تصمیم های جدیدی اتخاذ نماید .

کار در خانه با بهره گیری از کامپیوتر و شیوه های مدرن ارتباطی «بررسی مزایا و معایب»

کامپیوتر و شیوه های ارتباطی مدرن،‌ بسیاری از جنبه های زندگی امروزی را دستخوش تغییر و تحول اساسی نموده است. فکس،‌ ایمیل،‌ اتاق های چت، کنفرانس های مجازی با وب کم، روش های مدرن تجارت الکترونیک، همگی می توانند انقلابی در شیوه کار کردن ما ایجاد کنند و حقیقتا این کار را کرده اند.
در حال حاضر،‌ با نقش مهمی که کامپیوتر در پاره ای مشاغل بر عهده گرفته است، ‌و همچنین با توجه به هزینه ای تاسیس دفتر، مشکل آمد و رشد در شهرهای پر ترافیک و... سبب شده است که در کشورهایی همچون ژاپن،‌ تعداد کثیری از شاغلان، اقدام به استفاده از قابلیت های و فواید کامپیوتر و البته در کنار آن، زیر ساخت های ارتباطی و تجارت الکترونیک نموده و تجربه کار در خانه را پشت سر بگذارند. البته این کار شرایط خاص خود را دارد و در هر شغلی نمی توان به چنین کاری مبادرت ورزیده، ‌اما خب مشاغلی هم هستند که واقعا می توان با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک، ‌آنها را در خانه انجام داد و در بسیاری از هزینه های صرفه جویی نمود در کنار آن از زحمت آمد و شد وسایر مشکلات کار در خارج از خانه رها شد. البته این مسئله دارای معایب و مزایای است که تا حد امکان بدان ها خواهیم پرداخت.
امروزه افرا بسیاری هستند که می خواهند در باره شرایط کار کردن از خانه بدانند. آنها این کار را دوست دارند، ‌برایشان نفع دارد، ‌حتی سلامتی آنها را تضمین می کند. خب، چه بهتر که در کنار کار، ساعات زیادی را هم در خانه و در کنار خانواده باشیم. هزینه ایاب و ذهاب را هم کم می کنیم... اما همین دسته از افراد، هنوز برای این تغییر مردد هستند و می خواهند بدانند که چطور باید برای این تغییر آماده شوند.
قبل از هر چیز،‌با تاکید بر اینکه دراین نوشتار ما به کار و حرفه خاصی اشاره نخواهیم نمود، اذعان می کنیم که این نوع کار می تواند معایب و مزایای داشته باشد که به نوعی به شخصیت فردی شما نیز بر می گردد. از معایب این نوع کار کردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تنهایی

اگر در وجودتان نیاز روزانه به داشتن کنش های متقابل اجتماعی احساس می کنید، گزینه کار در خانه نمی تواند برای شما مناسب باشد. بعضی ها هستند که باید همیشه دوروبرشان رفت و آمد باشد، عده ای هم نیاز به روابط دودرو دارند، و برای اینگونه افراد،‌اشتغال در یک شرکت می تواند بهتر باشد. البته برنامه های پیام رسان،‌ چت و شبکه های اجتماعی تحت وب می توانند راه حلی برای غلبه بر این مشکل باشند، اما همه ما می دانیم که اینگونه ارتباطات مجازی،‌ با روابط حقیقی خیلی متفاوت هستند.

 

عوامل مختل کننده حواس

اگر شما تنها زندگی می کنید، مشکلی نیست. اما اگر با والدین،‌ دوستان، یا همسر و فرزندان تان زندگی می کنید، ‌باید آمادگی فاصله گرفتن بیشتر از آنها را داشته باشید. بله، ممکن است کار در خانه را انتخاب کرده باشید که لحظات بیشتری را در کنار آنها بگذرانید، اما ممکن است در عمل چنین اتفاقی نیفتد. فرضا در خانه و از طریق لپ تاپ، در زمینه سهام کار می کنید. در این صورت مطمئن باشید که اگر بخواهید همزمان با فرزندان خود نیز سرگرم باشید، به زودی مقدار زیادی ضرر خواهید کرد. یا اینکه اگر با کامپیوتر در منزل اقدام به جمع آوری اطلاعات برای یک شرکت می کنید و یا اخبار و گزارشاتی را برای یک روزنامه تهیه می کنید، ‌نقد ادبی و سینمایی می نویسید،‌ مترجم اسناد مالی و تجاری هستید، در زمینه بازاریابی کالاهای ورزشی فعالیت می کنید، از طریق کامپیوتر،‌ مطالب عملی،‌پژوهشی و تحقیقی در زمینه آماده سازی پایان نامه های دانشجویی،‌ جمع آوری و تهیه می کنید و سپس بعد از پالایش و ویراستاری دقیق، با تبلیغ در اینترنت و از طریق سایت خود، ‌آنها را به علاقمندان می فروشید، در زمینه نرم افزار و دانلود آنها مشغول به کار هستید تا با جمع آوری مجموعه های نرم افزاری تخصصی در زمینه های خاص،‌ آنها را در پکیج های به علاقه مندان عرضه کنید، یک طراح و گرافیست هستید و قسمت اعظم پروژه های سفارش داده شده را در خانه انجام می دهید و فقط برای برآورد نهایی و برخی از تعاملات آن هم هفته ای یکبار با کارفرما قرار ملاقات می گذارید، و... صد البته در همه این موارد نیاز به تمرکزی دارد که شاید در برخی از خانه های نتوانید آن را پیدا کنید. چون بسیاری از کارهای مبتنی بر کامپیوتر، نیاز به تمرکز دارند.
ضمن اینکه دیگران نیز ممکن است نیاز به وقت زیادی داشته باشند.

 

 تا بتوانند قبول کنند که هنگامی که شما در خانه و پشت کامپیوترتان نشسته اید، ‌واقعا در حال کار کردن هستند. در نتیجه ممکن است که آنها برای کوچکترین مسائل، درب اتاقتان را بزنند یا به شما تلفن کنند. البته در این رابطه در نظر گرفتن یک اتاق کار در خانه، ‌شاید راه حل مناسبی باشد،‌ گرچه برای رفع مشکل کمی سخت خواهد بود.

نیاز به انضباط کاری

شاید شما به کار خود خیلی علاقه داشته باشید، اما قابل انکار نیست وقتی که روز آفتابی خوبی را بیرون از پنجره شاهدید، ‌نمی توان روی کار تمرکز کرد. اگر شما فرد منضبطی باشید، ‌آنگاه شاید با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. اما اگر شما به یک رییس یا همکار محتاجید تا شمارا به تحرک وادارد،‌ آنگاه این موضوعات به ظاهر کوچک،‌ برایتان مسئله ساز خواهند شد و در عمل باعث افت محسوسی در کارآیی شما خوهند شد.

مکان ثابت

یکی از مزیت های کار در شرکت این است که بین محل سکونت شما و محل کارتان، یک تفاوت فیزیکی وجود دارد. بسیاری از روانشناسان معتقدند که این تفاوت، ‌تاثیر زیادی روی سلامت فرد دارد. یکی از تاثیرات مهم آن این است که بدن و ذهنتان می تواند بین محل کار و کار از یک سو و خانه و استراحت از سویی دیگر،‌ارتباط برقرار نماید. به عبارتی، اینکه تمام روز در خانه بمانید، می تواند یکنواخت و خسته کننده باشد و سبب تحلیل رفتن قوای ذهنی شما شود. البته گردش در اطراف خانه و کمی هواخوری روزانه، می تواند کمی تسکین دهنده باشد، ‌اما مشکل را به طور کامل بر طرف نمی کند. پس در این زمینه با خود روراست باشید و شرایط روانی خود را کاملا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 16:47 | نويسنده : dabir |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?